Pozycjonowanie Gdynia produktu jest ćwiczeniem interdyscyplinarnym. Zazwyczaj obejmuje ścisłą współpracę zarządzania produktem i marketingu produktu w celu zdefiniowania podstawowej istoty produktu. Będziesz musiał połączyć swoją wiedzę z następujących obszarów:
Zrozumieć klienta w pozycjonowaniu Gdynia –
Twoja strategia na pozycjonowanie Gdynia powinna zwięźle uchwycić, kim są Twoi klienci i czego potrzebują. Opisz atrybuty docelowych klientów, w tym dane demograficzne, behawioralne, psychograficzne i geograficzne. Będziesz także chciał zapewnić wgląd w główne problemy, które klient próbuje rozwiązać. Korzystaj z profili osobistych, aby informować o swoich strategiach pozycjonowania i pomagać szerszemu zespołowi budować empatię wobec klientów.
Przeprowadź badanie rynku –
Musisz wiedzieć, jakie alternatywy mają klienci dla Twojego produktu, aby móc podkreślić, co wyróżnia Twoją ofertę. Zbadaj swoich bezpośrednich i pośrednich konkurentów, aby zrozumieć, w jaki sposób zaspokajają potrzeby klientów. Twoje badanie rynku powinno również obejmować bezpośrednią interakcję z potencjalnymi klientami w celu zebrania pomysłów — na przykład za pomocą ankiet, grup fokusowych lub sesji empatii. Pozwoli Ci to wyróżnić Twój produkt na tle konkurencji i pomoże wyjaśnić potencjalnym klientom, dlaczego Twoje rozwiązanie na pozycjonowanie Gdynia jest najlepszą opcją rozwiązania ich problemów.