Ładunek z Warszawy zostanie następnie umieszczony w stosie w magazynie pochodzenia w celu konsolidacji z innymi przesyłkami przeznaczonymi do załadowania do jednego kontenera dla tego samego portu docelowego do którego jedzie transport międzynarodowy Warszawa.
Kilka dni przed wypłynięciem statku przesyłki są pakowane do kontenera linii żeglugowej, a kontener przewożony jest do portu skąd odbywa się transport międzynarodowy. W porcie kontener jest układany razem z innymi kontenerami przeznaczonymi do załadunku na ten sam statek, a ostatecznie ładowany, gdy statek jest gotowy w porcie.
Za obsługę pochodzenia odpowiada zawsze spedytor zakontraktowany do transportu międzynarodowego – transport międzynarodowy Warszawa to jego główna specjalizacja. Płatność za obsługę nadania może jednak zostać dokonana przez nadawcę lub odbiorcę, w zależności od tego, co zostało między nimi uzgodnione.
Jeśli ładunek został sprzedany na warunkach EXW (ex works) lub FCA (free carrier), opłata za obsługę nadania byłaby zwykle obowiązkiem odbiorcy. Jeśli ładunek jest sprzedawany jako FOB (franco na pokładzie), CNF/CIF (koszt i fracht) lub DDU (dostarczony bez opłacenia cła), jego pochodzenie odbywa się zwykle na rachunek nadawcy zlecającego transport międzynarodowy Warszawa. Jeśli opłata za obsługę pochodzenia nie jest naliczana razem z frachtem morskim, zazwyczaj jest naliczana w momencie odbioru ładunku i musi zostać rozliczona przed załadunkiem ładunku w porcie pochodzenia.